Wedstrijdverslag (m): KPN Cup Enschede. De veldslag

30 Oktober 2021 IJsbaan Twente, Enschede

De mannen konden zich alweer opmaken voor de tweede wedstrijd van het seizoen. Ditmaal in het verre oosten van het land, het Mekka van de Grolsch liefhebber: Enschede.  Natuurlijk kon het ook niet anders dan dat hier bekende Twentenaren rond zouden lopen. Niemand minder dan een man die sterk op Bennie Jolink leek – of was het hem dan toch echt? – verzorgde de inschrijving.

Dit weekend zouden alleen het herenteam uit hoeven komen. De dames kregen deze week een weekje rust. Helaas was het herenteam ook enigszins gehavend door snotterbellen en niesbuien. Gelukkig COVID negatief, maar hierdoor moest Tom deze wedstrijd alsnog aan zich voorbij laten gaan.

Enschede staat garant om snel ijs, en daarmee dus een taaie wedstrijd.  Oppassen gegarandeerd dus, want reken er maar op dat het hard kan gaan. Martijn, Viktor en Joost waren hierop voorbereid. De heren wisten zich goed te blijven handhaven. Hier en daar werden er door Martijn en Viktor in de beginfase aanvallen meegereden. Goed voor de speaker punten, maar helaas geen succesvolle aanvallen.

Halverwege de wedstrijd  reed er klein groepje uit het peloton weg, en werd er een langdurige maar harde achtervolging ingezet door het peloton. Dit bleek een veldslag, waarbij Joost en Viktor niet gespaard bleven. Martijn bleef zich sterk handhaven in het peloton.

Na een ellenlange aanval werden de koplopers ingerekend, en reed er gelijk een nieuw groepje van 11 man weg. Martijn miste hierbij net de aansluiting. Dit groepje wist binnen een 6tal ronden rond te komen waardoor de bel voor het peloton op 11 ronden voor het einde zou gaan klinken. In de luwte van de sprinters maakte Martijn zich op voor de finale, en wist zich keurig voorin te nestelen in de pelotonsprint. Hiermee eindigde hij uiteindelijk op de 28e stek.

Volgende week Heerenveen. Ook dat belooft weer een snelle en zware wedstrijd te worden. We hebben er weer zin in!