Wedstrijdverslag Myrthe: De wedstrijd van net niet!

Marathon Cup: De Scheg in Hoorn

De dames stonden zaterdagavond alweer aan de start van de vijfde wedstrijd.

De afgelopen twee weken waren alle dames niet fit, hierdoor is Demi niet van start gegaan. Doke, Eline en Myrthe zouden zo zuinig mogelijk de wedstrijd rijden. Zodat er gesprint kon worden. Aan het begin van de wedstrijd gebeurde er niet veel, aanvalspogingen strandde snel. Hierdoor waren de dames niet scherp op het moment dat er een kopgroep van 19 dames wegreed. Met het overige peloton van 23 dames moest er flink gekoerst worden om het gat dicht te rijden.

Naar de finale toe zat Doke goed gepositioneerd en sprintte naar een mooie 10e plek. Myrthe kwam met 3 ronden te gaan bijna ten val, hierdoor eindigde ze net achter het peloton. Met een 34e plek toch een mooie uitslag. Eline kreeg helaas te maken met kramp richting de finale, ze heeft wel de wedstrijd uitgereden!

‘De wedstrijd van net niet’ vond Stein, de ploegleider. Op naar aankomend weekend, met natuur- en kunstijswedstrijden!

Â