Wedstrijdverslag (v): KPN Cup Amsterdam. De kop is eraf!

23 Oktober 2021 Jaap Eden, Amsterdam

Zaterdag was het dan eindelijk zo ver, de eerste marathonwedstrijd van het seizoen werd gereden. Naar een jaar geen wedstrijden te hebben gereden hadden de rijders van Arktika er heel veel zin in om weer met een grote groep rijders van start te gaan.

De belofte dames mochten als aller eerste van de avond rijden. Voor Demi en Famke was het hun eerste belofte wedstrijd, Talita en Eline hebben al meer ervaring bij de beloftes en konden niet wachten om weer los te mogen. De wedstrijd was 60 ronden, en met nieuwe rijdsters in het peloton was het naar 1,5 jaar geen wedstrijden te hebben gereden weer even wennen.

Talita en Demi begonnen de wedstrijd sterk, Talita was dan ook veel vooraan te vinden. Beiden moesten helaas de wedstrijd ongeveer halverwege verlaten. Eline reed de wedstrijd erg goed en was vaak voorin te vinden. Uiteindelijk besloot zij zelfs weg te rijden van het peloton en nam Famke mee. Het was een mooie aanval van team Arktika, maar ze keerde uiteindelijk weer terug naar het peloton.  Uiteindelijk was er helaas een valpartij van Eline, waarnaar het moeilijk was om terug te rijden naar het peloton. Hierdoor moest zij de wedstrijd 10 ronden voor het einde verlaten. Famke reed de 60 ronden uit en werd 31ste. Al met al was het een mooie wedstrijd om mee te beginnen, op naar de volgende wedstrijd in Heerenveen op 6 november.