Wedstrijdverslag Myrthe: Strijden op zwaar ijs!

Marathon Cup 6: De Westfries in Hoorn

Na een week hard trainen op het ijs en een weekend fietsen stond er voor de beloften dames weer een wedstrijd op het programma! Deze week mochten we naar Hoorn. Het startschot klonk om 21.45, dit tijdstip was voor ons allemaal even wennen. Hoelaat staan we op? En wanneer stappen we op de fiets voor de wedstrijdstrijdvoorbereiding? Waren de vragen de dinsdag voorafgaand aan de wedstrijd.

Stein, de ploegleider, had een mooi plan bedacht. Eline zou gaan voor de 3 ronde premie, Demi zou haar technische punten tijdens de wedstrijd uitvoeren, Doke mocht opzoek naar het juiste moment voor een kopgroep en Myrthe zou afstoppen.

Het tempo lag vanaf het begin hoog, het peloton zat gelijk op een lint, waardoor we meteen aan de bak moesten. Het was een wedstrijd met veel ontspanningspogingen, waardoor het hollen en stilstaan was. Door het zware ijs en het hollen en stilstaan, moesten meerdere dames de wedstrijd al vroegtijdig verlaten.

Aan het einde van de wedstrijd waren er twee dames vooruit en die werden niet meer teruggehaald. Het peloton mocht afsprinten voor de derde plek. Met het rondenboord op 1, werd de sprint ingezet. Met nog 200m te gaan klonk ineens de bel, het rondenboord was niet teruggezet voor het peloton waardoor de eindsprint met nog een rondje verlengt werd. Chaos dus.

Voor ons pakte de wedstrijd niet helemaal uit als gehoopt. Door de snelle start kreeg Demi al snel last van haar enkel, waardoor ze na 14 rondjes de wedstrijd moest verlaten. Eline zat met de 3 ronde premie niet helemaal goed gepositioneerd, waardoor het lastig om mee te doen om strijd. Helaas kreeg zij daarna te maken met kramp en is na 34 ronden de wedstrijd uitgestapt. Doke is een paar keer mee naar voren geschoven om daarna mee te gaan in een eventuele kopgroep. Helaas kwam daar het juiste moment niet voor. Aan het eind van de wedstrijd had zij niet meer de benen om voorin mee te sprinten en maar eindigde ze nog op een mooie 26e plek. Myrthe had het aan het begin van de wedstrijd zwaar, gelukkig kon zij snel  herstellen toen het peloton na 15 rondes te gaan even rechtop kwam. Ze heeft daarna zoveel mogelijk voorin meegedraaid en geprobeerd goed in positie te zitten voor als Doke mee zou springen met de kopgroep. Ze eindigde de wedstrijd op een keurige 36e plek.

Met nieuwe leerpunten op naar 10 december. Voor nu een weekje herstellen om in Deventer weer fit aan de start te staan!