Wedstrijdverslag Rick: Twee wedstrijden en natuurijs in een weekend!

Marathon Cup: De Vechtse banen in Utrecht en Schaatsbaan Breda

Na het natuurijs geweld was het  afgelopen vrijdag 16 december weer koers op onze thuisbaan. Met de nodige Arktikanen langs de baan werden de rijders aangemoedigd. De ijsvloer lag er mooi bij met als gevolg een snelle wedstrijd. Voor Tom zat het er helaas heel snel op. Joost kwam helaas ook niet in de finale. Martijn en Rick reden een actieve wedstrijd maar geraakte niet in de kopgroep. In de eindsprint wist Rick 14e te worden en Martijn 31e.

Zaterdag stond Breda alweer op de planning. Zonder Tom gingen de mannen van start. Joost kreeg de taak goed mee te schuiven met een vaste rijder. Helaas had hij niet de benen dit de hele wedstrijd door te zetten. Wederom was er een kopgroep rond, dit keer van 10 man. Het tempo lag hoog op het werkijs in Breda. Martijn en Rick waren niet in de macht mee te schuiven. Er werd dus afgesprint. De mannen raakte elkaar de laatste 3 rondes helaas kwijt. Voor Martijn betekende dit een 34e plek terwijl Rick goed voorin de 12e plek wist te bemachtigen.

Het was een druk weekend met ook nog het natuurijs in de benen. Volgende doel voor de mannen zal op 1 januari komen te liggen bij het NK.