Wedstrijdverslag (m): KPN Cup Heerenveen. Hoog tempo.

6 november 2021 Thialf, Heerenveen

Alweer de 3e wedstrijd van de kalender waar het in Enschede al hard ging kan het in Heerenveen nog harder. Het materiaal was weer uitstekend in orde gemaakt door Jan Zwaan. Het advies van Jan luidde dan ook: niet meer naar kijken en rijden…

Een peloton van 80 man stond aan de start van een glimmende ijsvloer. Na een aantal ronden waren de eerste aanvallen en ontsnappingen opgezet, maar waren niet succesvol. De beginfase verliep ondanks de snelheid soepel na verloop van tijd begon er steeds meer snelheid in de wedstrijd te komen en het peloton was dan ook vaak als lang lint over de baan verspreid.

Al snel werd het duidelijk dat de wedstrijd zou uitmonden in een massasprint. De aanvallen bleven door de het hoge tempo niet lang weg, echt los komen lukte hierdoor dan ook niet. Helaas moest Tom na 45 rondes de wedstrijd staken, maar na ziek zijn van vorige week weer een mooie stap. Joost en Viktor moesten helaas door een blessure en kramp de wedstrijd eerder verlaten.

Richting het einde van de wedstrijd werd het tempo hoog gehouden en aanvallen in de kiem gesmoord en kort gehouden. In de opmaak naar de eindsprint was het duwen en trekken voor een goede positie, wat dan ook voor Martijn lastig ging. Helaas was de energie na het vechten voor een goede positie dan ook op voor een snelle eindsprint. Uiteindelijk kwam Martijn als 34ste over de streep na 100 rondes.

Volgende week staat Haarlem op het programma.