Wedstrijdverslag (v): Marathon Cup 8 Breda. Vooral GENIETEN!

Marathoncup 8 Breda

Zaterdag 18 december, de gevreesde dag van de persconferentie. Maar gelukkig mochten wij nog onze rondjes schaatsen op Breda! Een vervroegde wedstrijd naar een starttijd van 15.10 uur met 60 ronden voor de beloften dames. Vandaag helaas met drie in plaats van vier dames aan de start. Famke moest dit weekend hard aan de bak voor haar tentamens dus moest deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.

Na de voorbespreking mochten we dan eindelijk van start. Allemaal met de woorden van onze ploegleider Stein in ons achterhoofd ‘Geniet vooral van de koers vandaag dames, mogelijk is dit voorlopig jullie laatste wedstrijd’ gingen we van start met onze 60 ronden koers.

Waar Talita en Demi aan de start stonden met persoonlijke doelen en verbeterpunten om zo lang mogelijk mee te kunnen koersen, stond Eline aan de start met als doel blijven staan en een goede klassering rijden voor mogelijke plaatsing van het NK Marathon op 1 januari 2022.

Dit keer geen tussensprint voor punten zoals bij de Trachitol Trophy. Dit zorgde ervoor dat het lastig werd om weg te rijden vanuit het peloton en ieder gaatje werd al snel weer dichtgereden.

Talita moest helaas vroegtijdig de koers verlaten vanwege haar blessure. Eline en Demi koerste goed mee. Eline had wat moeite om goed in de wedstrijd te komen, Demi wist vooral de eerste helft van de koers zich goed staande te houden midden in het peloton. Uiteindelijk liep de wedstrijd uit op een massasprint. Eline wist zich goed te herpakken, positioneerde zich goed in de finale en sprintte naar een nette plek 21! Haar hoogste klassering van dit seizoen. Demi moest bij het aantrekken van de eindsprint het peloton aan zich voorbij laten gaan, maar wist keurig de wedstrijd te finishen als 48e.

Op naar 2022! Fijne feestdagen en een sportief 2022 gewenst namens ons!

Foto’s gemaakt door Sanne Teekens