Wedstrijdverslag Joost in Den Haag: Auw Auw Den Haag

Foto Ben van Trierum

Auw auw Den Haag!

Zaterdag reisde Rick, Richard en Joost af naar Den Haag voor de 4de wedstrijd in de marathoncup. Door een blessure kon Martijn helaas niet rijden, maar hem zien we volgende week in Haarlem weer terug op het ijs!

In de voorbespreking van de wedstrijd werden de plannen en ambities uitgesproken. Voor alle drie was het duidelijk dat we onze moesten handhaven bij de eerste 30 van het peloton. Wanneer er groepjes zouden wegrijden probeerde we er omstebeurt bij te zitten.

Het werd een koers waarin er veel aanvallen werden ondernomen, maar even zo vaak werd het gat dichtgereden.

Voor ons was de taak om mee te zitten of over te springen als we er niet bijzaten. Vooral Rick kon vaak mee. Ook Richard zat een paar keer in een kansrijke kopgroep, maar ook zij kregen niet genoeg ruimte.

Na een aantal mooie pogingen om weg te komen werd het toch een sprint. Hier reed Rick nog verdienstelijk in de punten met een 18de plaats.