Wedstrijdverslag Demi in Heerenveen: Chaos in het peloton, herstarten en een omgekeerde maag

Het team kleurde goed bij het Thialf interieur

Zaterdag stond de welbekende ‘snelle’ marathon van Heerenveen op het programma voor de dames. Deze wedstrijd was ook een doorstroomwedstrijd. Het team is weer compleet! Doke was weer redelijk hersteld van haar griep en Demi was weer terug van een weekje in de zon.

Vooraf werd met ploegleider Jaap besproken wat de tactiek en aandachtspunten voor de wedstrijd zouden zijn.

Eline wilde wel een poging wagen om een demarrage te doen. Myrthe zou kijken hoe haar heup voelde gedurende de wedstrijd en Doke en Demi zouden kijken hoe hun eerste wedstrijd zou verlopen, maar kregen wel als taak om niet te ver achterin het peloton terecht te komen.

Het startschot voor 90 dames was geklonken en er ontstond direct chaos in het peloton. Dit leidde tot veel valpartijen en tot twee keer toe een herstart.

Ondanks de twee herstarten zaten de dames nog best goed in de wedstrijd. Eline wist na een premiesprint nog een poging te doen tot demarreren, maar dit hield geen stand.

Doke en Demi kwamen steeds lekkerder in de wedstrijd toen er wat meer rondjes gereden waren. Myrthe had wat last van haar heup, maar hield zich goed staande.

Het tempo werd de laatste rondjes nog even flink opgevoerd en er kwam een massasprint aan.
De valpartijen vlogen ons om de oren, tegen het einde kon Demi haar positie voorin goed vasthouden, Eline had maagproblemen en verloor in de eindsprint wat snelheid. Doke kon achterin het peloton de koers uitrijden en Myrthe had door instabiele enkels een uitdaging in de bochten.

Myrthe klasseerde zich op plek 60. Doke, Eline en Demi kwam als nummer 52, 49 en 40 over de finish.

Volgende week, nieuwe ronde, nieuwe kansen in Den Haag