Wedstrijdverslag Doke: In rijtje van 3 over de finish!

Afgelopen zaterdag stond het complete damesteam aan de start van de marathon cup wedstrijd in Breda. Eline leek weer goed op de weg terug na verschillende griepjes en blessure perikelen en ook Doke leek weer iets beter in vorm te zijn dan vorige week. Voor Myrthe en Demi was het doel deze keer om de goede finale afmaakpoging van vorige week dit keer tot dieper in de finale vast te kunnen houden. Het ijs lag er lekker stroef bij en er hing een mooie mistwolk over de baan, het kon weleens een mooie wedstrijd gaan worden!

Na een rustige loze ronde ging het een paar rondjes nog even niet zo hard, maar vervolgens schoot de wedstrijd toch goed in gang. Alle Arktika dames zaten mooi in de eerste helft van het peloton en konden de versnellingen goed aan. Eline koerste attent mee en ook Myrthe was weer veel voorin en ook op kop van het peloton te vinden. Demi en Doke zaten iets meer verscholen in het peloton, maar wel altijd goed van voren om het overzicht in de wedstrijd te kunnen houden en niet verzeild te raken achter lossende rijdsters. Halverwege wist er een kleine groep sterke rijdsters rond te komen, waardoor het peloton moest af sprinten bij het bord op 6. In de finale wisten Eline, Doke en Demi elkaar te vinden. Ook Myrthe reed vlak bij de Arktika trein maar werd helaas 3 rondes voor het einde meegenomen in een val van een andere rijdster. Eline, Doke en Demi zaten redelijk okee van voren om aan de sprint te beginnen, maar toch net te ver om richting de punten te gaan. Uiteindelijk werden ze respectievelijk 32, 30 en 31e. Eline is weer goed op de weg terug na de griepjes en blessures en voor Doke en Demi was dit de beste klassering van dit seizoen! Myrthe werd na haar val nog geklasseerd als 54e. Ze zat niet super lekker in de wedstrijd dit keer, maar heeft ondanks dat laten zien wel over een degelijke basis te beschikken waarmee ze toch relatief makkelijk voorin het peloton kon blijven rijden. Op naar de volgende wedstrijd!