Wedstrijdverslag Joost: Met vallen en opstaan

Deventer was dit weekend na Sinterklaas het strijdtoneel van de zevende Marathoncup.

Aan het ijs was te merken dat er al wat wedstrijden overheen waren gegaan, maar dat mocht de pret niet drukken. Joost, Rick en Martijn stonden aan de start. Richard moest verstek laten gaan wegens ziekte. Vanaf het begin was het een valpartijengala waarbij iedereen om de scheuren heen probeerde te dansen.

Waar Martijn en Rick dit goed af ging werd Joost helaas onderuit geschoffeld en belandde onder de kussens. De koers werd dus met twee man verder gezet. In een sterk teamspel sprongen Rick en Martijn omstebeurt mee in mooie kopgroepjes. Helaas werd alles dicht gereden. De wedstrijd ontvouwde zich in een afvalkoers waarbij meer dan de helft van het peloton de finish niet haalde.

In de finale gleed ook Rick onderuit. Martijn kon zich er handig langssturen en de finale rijden. Rick vervolgde zijn weg en reed de laatste rondjes alleen sterk door. De finale bleek het toppunt van een zenuwachtige wedstrijd. Martijn knalde er nog een mooie ronde uit en even later bolde Rick over de finish.

Na een paar weken van blessures, kromme ijzers en mindere wedstrijden is het goede gevoel weer terug. Op naar de doorstroomwedstrijden en Groningen!