Wedstrijdverslag Rick: Relativeren in het doorstroomweekend

Afgelopen zaterdag en zondag stond er voor de B mannen een doorstroomweekend op de agenda. Rick mocht hier namens onze ploeg aan de start verschijnen. Zaterdags toonde hij zich dan ook bij de A wedstrijd in Breda. Met in zijn achterhoofd de gedachte neutraal aan de wedstrijd te beginnen en zonder al teveel verwachtingen na een rommelige week besloot hij de eerste rondes voor het peloton uit te rijden. Toch even de blauwe beer getoond op het schuurpapierijs. Na zo’n zeventig rondes strijden liet Rick het peloton gaan.

“Het was aankijken hoe het schaatsen ging na een handoperatie eerder op dinsdag in de week. Ik had gehoopt er minder last van te hebben in de benen. Dinsdag is er een klein gezwel uit mijn linker middelvinger gehaald, het lijkt allemaal goedaardig en geneest goed. Ik wilde hoe dan ook proberen er een dag te staan bij de doorstroomwedstrijden. Wellicht was het net wat te vroeg, maar ik ben blij dat ik zaterdag gegaan ben”, aldus Rick. De zondag stond er dus helaas niemand namens Arktika aan de start in Amsterdam.

De focus kan nu dus op volledig herstel richting volgend weekend in Groningen en het NK van 1 januari in Leeuwarden!