Wedstrijdverslag Martijn in Utrecht: Vallen en opstaan op de thuisbaan

Na de eerste wedstrijd van Groningen was het voor de 2e cup wedstrijd op onze thuisbaan in Utrecht! Oftewel gewoon met de fiets naar de ijsbaan. Eenmaal aangekomen op de Vechtsebanen lag het ijs er lekker Utrechts bij het zachte weer had er voor gezorgd voor een ijsvloer die snel aanslaat en een beetje zacht was.

Na de voorbespreking en het inlopen was het tijd om de ijzers onder te binden en aan de wedstrijd te beginnen. Na de loze ronde klonk het startschot en al snel werd er een aanval opgezet die een meter of 100 voorsprong kreeg maar niet meer, het peloton schoot in gang en de wedstrijd was echt begonnen.

Joost kreeg in het begin van de wedstrijd een valpartij te verwerken en moest helaas de wedstrijd al vroeg verlaten. Niet lang daarna ging Martijn onderuit, maar kon gelukkig nog terugkeren in het peloton. Een verkrampte linker voet de oorzaak van de valpartij, steady doorrijden lukte nog, maar hard versnellen zat er niet meer in. Zeer knap wist Martijn na zijn val weer terug te keren in het peloton.

Ondertussen bleven er kopgroepen ontstaan waar Richard en Rick mee konden schuiven, maar kreeg geen enkele kopgroep de zege van het peloton. Ondanks dat er geen kopgroep ontstond waren we wel constant vertegenwoordigd. Ondertussen begon Martijn terug te komen in de wedstrijd en leek de snelheid een beetje terug te komen.

Rick moest door kramp het peloton laten gaan in de laatste fase van de wedstrijd. Tijdens de aanloop richting de sprint begon Martijn zich te melden voor in het peloton, door zijn inspanningen lukte het doorversnellen voor een goed eindsprint niet meer en kwam hij als 38e over de streep en Richard als 27e.

De sfeer zat er goed in bij het klaarmaken

Rick aan kop van het peloton

De strijders samen met ploegleider Roland