Wedstrijdverslag (m): KPN Cup Finale Leeuwarden. Vanaf het begin strijden

29 Februari 2020 Elfstedenhal, Leeuwarden

Het was weer zo ver de laatste wedstrijd van het seizoen, op 29 februari waren de mannen afgereisd naar het hoge noorden om hier aan de finale te beginnen. Zoals elke wedstrijd ook deze keer weer 100 ronden. Op het snelle ijs mochten de mannen om 17:30 van start.

De race ging hard van start. Met Tom direct mee in de aanval.  Het tempo lag zo hoog de eerste rondes dat vervolgens de transponderlijn het opgaf. Met als snelste ronde op de tellen van 27,00 na de eerste 10 ronden gereden. Hierdoor was het hele peloton direct wakker gemaakt. Na de aanval van Tom kwam het peloton weer samen en werd er gelijk aangevallen door de volgende. Ook deze aanval werd door het peloton weer snel teruggereden. Zo werd de ene na de andere poging tot ontsnapping gedaan. Tot er een groepje erin slaagde om rond te gaan. Voor dat zij volledig het peloton ingehaald hadden werd er vooruit het peloton weer een groepje gevormd met Martijn die hier aansluiting bij kon vinden. Hierdoor reed het peloton samen met de kop groep, en hiertussen nog een ontsnappende groep.

Helaas na 20 ronden voor het peloton gereden te hebben, slaagde ze er niet in om vooruit te blijven en rond te komen. Het gat ertussen werd namelijk dicht gereden door rijders van samenwerkende ploegen. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een peloton sprint op een vesrassende bel bij nog 7 ronden te gaan. En eindigde Martijn op een hele nette 22ste plek. Dit was dan ook zijn beste klassering dit seizoen en kijkt hij heel erg uit naar wat het volgende seizoen gaat brengen. De finale werd vervolgens gereden door de laatste 7 rijders. Zo werd de wedstrijd gewonnen door Leander van der geest. 2de voor Johan Bakker en Igor Baars die eindigde op een 3de plek.  Viktor moest helaas voor het einde de wedstrijd verlaten nadat hij zijn energie had gegooid naar het doen van vele aanvalspogingen. Dit was ook het geval voor Tom.

Al met al zijn de mannen enorm tevreden over hoe het seizoen is verlopen. En hebben allen boven hun verwachting dit seizoen gereden. Hierdoor stegen de verwachtingen. Dit is iets waar zei allemaal voor gaan strijden deze zomer, zodat ze volgend seizoen podium plekken kunnen veroveren.