Wedstrijdverslag Rick: Ploegentactiek en acrobatiek

Cup 2: IJsbaan Twente in Enschede

Nadat vorige week het seizoen in Amsterdam was geopend stond op zaterdag 29 oktober de tweede wedstrijd voor de belofte heren op het programma.

Na de wedstrijdbespreking met de nieuwe ploegleidster Sanne konden de mannen zich klaar gaan maken voor de wedstrijd.

Met een goede trainingsweek in de benen stonden de heren, zonder een zieke Tom, aan de start. Om 17.30 uur klonk het startschot voor de 100 rondes.

Na een snel begin van de wedstrijd waarin de mannen zich goed staande hielden kwam er een rustiger moment waarbij Rick op kop iets kon opstoppen en Martijn een poging deed mee te schuiven met de kopgroep. Echter lag het tempo voor de kopgroep te laag.

Kort over de helft van de wedstrijd werd er even op geneutraliseerd tempo doorgereden vanwege een valpartij. Vanaf de herstart zaten de heren goed actief voorin. Het lukte een aantal keren goed om in tweetallen door te schuiven naarvoren. Hierbij liet Joost onbedoeld zijn acrobatische vermogen nog even zien door knap overeind te blijven bij het raken van een “wak”.

Richting de eindsprint van het peloton ging het tempo gestaag omhoog. Martijn handhaafde zich goed voorin en kon meesprinten voor de punten. Rick zat daarachter op het lint van het peloton en Joost kwam op eigen tempo de laatste rondes door.

Het resulteerde uiteindelijk in de volgende resultaten: Martijn 18e, Rick 31e en Joost 52e.

Concluderend was het voor ons een geslaagde avond. Martijn in de punten met oog op meer, Rick die zijn eerste marathon uitreed net zoals Joost die ook weer een mooie stap heeft weten te maken.

Komend weekend is het de beurt aan de dames op het snelle ijs van Thialf!

Sanne bij haar ploegleidingsdebuut

Joost rijdt naar voren

Martijn en Rick rijden buitenom naar voren

Rick stopt af voorin het peloton