Wedstrijdverslag Demi: De beer is los!

Cup 1: Jaap Eden in Amsterdam

Op 22 oktober was het zo ver, de start van het marathonseizoen op de Jaap Eden baan in Amsterdam!

De dames spraken kort met ploegleider Stein de wedstrijd voor. Deze wedstrijd stond vooral in het teken van persoonlijke doelen en toch ook een beetje aftasten. Tijdens de wedstrijd zouden we kijken waar we wat voor elkaar konden betekenen.

Met gezonde spanning maar vooral ook erg veel zin om weer te koersen stonden de dames aan de start. Om 18.10 uur klonk het startschot. 60 rondjes, 57 dames en team Arktika in een nieuwe team samenstelling.
Het ijs leek goed, maar al snel sloeg het aan en kwam het zware ijs en de wind opzetten.

Doke kwam helaas vroegtijdig ten val en kon ondanks een dappere poging niet meer de aansluiting bij het peloton vinden.
Demi en Myrthe reden goed mee, maar kregen het halverwege koers zwaar en moesten het peloton aan zich voorbij laten gaan.
Eline demareerde op 1/3 van de koers, kreeg helaas niemand met zich mee en moest haar vluchtpoging staken. Ze wist te herstellen in het peloton en sprintte naar een mooie 12e plek!

Kortom de kop is eraf! Een aantal mooie dingen gezien, maar ook een hoop werk aan de winkel. Op naar het snelle ijs van Heerenveen op 5 november.

Eline in de versnelling

Demi haalt buitenom in