Wedstrijdverslag Myrthe: Jojo’en en mooie sprinttrein

Eline stond als eerste klaar bij de start en had een gesprekje met de scheidsrechter. Foto: 21adventures

Op 6 Januari stonden de dames met een compleet team aan de start voor een mooie koers in Tilburg. De aandachtspunten van ploegleider Jaap waren: goed van voren blijven, tijdens de wedstrijd elkaar in tweetallen opzoeken en in de finale een mooie sprinttrein maken.

De wedstrijd werd rustig opgestart om vervolgens na 6 ronden het gas in te trappen. Ronden lang was het peloton een lang gerekt lint en de dames hielden zich goed staande. Waar Demi en Myrthe wat meer aan het ‘jojoën’ waren, konden Doke en Eline zich goed door het peloton manoeuvreren. Het peloton was niet van plan dames weg te laten rijden, waardoor het een harde koers bleef. Ondanks de harde koers konden de dames elkaar goed vinden tijdens de wedstrijd. Helaas had Eline last van haar enkel waardoor ze viel en de wedstrijd moest verlaten. Met nog 9 ronden te gaan zette Demi, Doke en Myrthe de sprinttrein op. De wedstrijd viel nog even stil maar de laatste 5r werd de eindsprint ingezet.
Demi en Doke konden de sprint goed afmaken met een mooi eindresultaat. Myrthe had helaas te veel last van haar blessure waardoor de laatste 2r sprinten lastig waren.

Het was een snelle koers met goede resultaten en weer verbeteren punten om mee te nemen. Op naar Eindhoven op 20 januari.