Wedstrijdverslag Rick: Als eenling strijden op het NK Neo’s

Foto: Bart Lemcke

Op maandag 1 januari stond het NK marathon in de agenda. Ik mocht deelnemen bij de Neo’s, mijn ploeggenoten Martijn en Richard bij de senioren wat dus betekende dat ik alleen aan de start stond. Het was een snelle wedstrijd op het ijs in de Elfstedenhal. De spanning tussen de ‘grote’ B-divisie ploegen was merkbaar op het ijs. Er werd veel aangevallen, maar niemand wilde doorrijden met elkaar. Ik kon aardig mee in het gedrang voorin het peloton. Goede positie houden en mee springen met kansrijke groepjes. Op een minder moment na, ik zat in het geloste gedeelte van het peloton ging dit perfect. In de finale reden er drie rijders weg bij het peloton. Helaas schatte ik dit zelf verkeerd in, het gat dicht springen zat niet meer in de benen. Het was dus te doen om plek vier. In een mooie finale waarin het onduidelijk was wanneer ik de bel nu ging krijgen werd het een kwestie van op kop doorrijden tot de finish. De laatste paar honderd meter kwamen er nog een aantal rijders over mij heen, waardoor ik strandde op plek elf. Ik had gehoopt op meer, maar overal kijk ik terug met een goed gevoel op mijn wedstrijd.

Foto: Bart Lemcke