Wedstrijdverslag Rick: ‘Op herhaling in Groningen’

Na de seizoen opener op Kardingen mochten de heren afgelopen zaterdag nogmaals afreizen naar het ‘Hoge Noorden’ voor hun laatste cup wedstrijd van het 2023.

Met een ander viertal aan de start dan normaal gesproken, namelijk Viktor (the comeBack B rijder) en zonder Martijn, geveld door een coronatje, werd het plan gesmeed.

Richard en Rick hadden het doel iets selectiever mee te schuiven in de kopgroepjes van de wedstrijd. Dit plan werd goed nagestreefd, om beurten zaten de mannen bij de kansrijke groepen. Viktor besloot zelf een aantal keer voor het peloton ui te schuiven, hij maakte een sterke indruk. Voor Joost was het doel goede posities kiezen in het peloton en blijven schuiven, dat ging hem beter af dan de laatste wedstrijden.

Helaas haalde Richard door een schuiver de finale niet. Het was daardoor aan Rick die Viktor diep in de finale voor zijn karretje wist te spannen. Samen maakte de mannen zich op voor een pelotonsprint want er was geen groep weg. Viktor verrichte beulswerk. Hij hield het peloton strak bij elkaar en zette Rick zo perfect af voor de laatste 5 rondes. Die lukte het zich redelijk te handhaven en eindigde op een 13e plek voor de ploeg.

Een mooi resultaat voor ons, goede lessen geleerd weer met elkaar en alle vertrouwen dat komende maand de bal onze kant op gaat vallen. Op naar 2024. Foto: pureskateexperience