Wedstrijdverslag (v): Chaos, en top 10 voor Team Arktika!

De Uithof in Den Haag, 12-02-22

Zaterdag 12 februari was alweer de laatste marathon cup van dit seizoen. Dit betekende voor sommige ook meteen de laatste wedstrijd van het seizoen, maar voor de genen die nog naar Zweden gaan is het alleen een afsluiting van de wedstrijden op kunstijs. De wedstrijd was in Den Haag wat de thuisbaan is van Eline. Van te voren bespraken we dat we allemaal erg zin hadden om nog 1 x dit seizoen alles te geven. Tijdens de wedstrijd was te merken dat meer deelnemers er zin in hadden en er probeerde dan ook een paar keer iemand weg te rijden. Het peloton leek echter minder scherp, wat zorgden dat ook Eline en Famke een paar keer een gat moesten dicht rijden. Famke reed op 10 ronde van het einde nog met 2 meiden mee en probeerde weg te komen, maar ze werden al snel weer dicht gereden. Eline zat goed voorin en ook Demi reed lekker. Talita moest helaas al vroeg de wedstrijd staken.

De laatste 3 ronden ging het peloton aan en Famke voelde haar benen toen erg vollopen en merkte dat ze al hard had gereden deze wedstrijd. Ze kwam even aan het einde van het peloton terecht en moest haar best doen om in de laatste 2 rondjes nog wat naar voren te rijden en werd uiteindelijk 25 ste. Demi wist de wedstrijd ook mooi uit te rijden en eindigde 34ste. Eline wist een goede plek te bemachtigen achter iemand die een aantal ronde voor het eind ook helemaal naar voren schoof, maar het was uiteindelijk toch lastig om helemaal voorin te komen. Ze eindigde wel met een ontzettend goede 8ste plek.

Foto’s zijn van 21adventures

Famke in de aanval

Eline op kop

Talita op kop, met Eline in haar wiel